reklama

Vysokoškoláci sa vyznamenali ! - Nádej budúcnosti ? Zabudnite !

Internát na Jedlíkovej 5 v Košiciach vyhlásil súťaž o najkrajšiu izbu. Každý ubytovaný študent na tomto internáte mal právo hlasovať o tri najkrajšie izby. No počet hlasov sa ani zďaleka nerovnal trojnásobku hlasov udelených izbám.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Ja som sa súťaže zúčastnil tiež. Okrem svojej izby som našiel ešte ďalšie dve, do ktorých bolo potrebné investovať veľa financií, času, a chcelo to nejaké inovácie. No už na prvý pohľad vyzerali veľmi pekne, dokonca obe izby boli mojimi favoritmi na víťaznú trojku. Tak sa pýtam tých, ktorí dali hlas len jednej izbe. Nenašli iné pekné izby? Alebo ich nechceli nájsť?Samozrejme, treba rátať s tým, že každý požiadal svojich blízkych kamarátov, aby zahlasovali práve za jeho izbu. Na tom nič zlé nevidím. Ja, osobne, som o hlas požiadal štyroch ľudí. Dvoch spolubývajúcich a dvoch blízkych kamarátov. Zvyšok som nechal na samotných študentov a dúfal, že zvíťazia izby, ktoré si to naozaj zaslúžia.Izba, ktorá nakoniec prvenstvo získala, v deň spustenia hlasovania medzi kandidátmi ani nebola. Možno nejaký technický problém. Až keď som videl komentár v skupine J5 na Facebooku - „ btw to co za sutaz , reku ze si pozriem fotky izieb a zrazu tam nejaka ..... nafotena na hnusnej izbe“ Takéto ohodnotenie izby rozvírilo živú diskusiu. Aké názory sa počas nej vymieňali, netreba nijako bližšie rozvádzať. Šiel som sa teda ešte raz pozrieť na zoznam, - a naozaj tam bola zaregistrovaná nová izba. Až po prečítaní niekoľkých komentárov som zistil, že nejde ani len o študentku izby, ktorá je na nej nafotená. Musím uznať, že dievča na fotografii bolo veľmi pekné. Nakoľko som mladý muž. No na druhej strane - ide tu o súťaž o „najkrajšiu izbu“ alebo o „najkrajšie dievča na izbe“? Niekde nastala chyba, ale kde? Súťaž organizuje študentská rada. Vedúca internátu udeľuje len pochvalu ako cenu. V skupinách sa objavili názory niekoľkých dievčat, či daná izba neporušuje nejaké tie pravidlá súťaže. Žijeme v štáte, v akom žijeme. Keďže je súťaž organizovaná študentskou radou, je na mieste opýtať sa: „Kto je na danej izbe spolubývajúci ?“Áno, člen študentskej rady. No to, či porušuje nejaké pravidlo alebo nie, je už asi len a len na ich rozhodnutí, keďže súťaž sami organizujú. Izbe udeľujem 1.miesto za najkrajšie dievča na izbe. Ak by boli jediným uchádzačom, toto miesto by im určite patrilo.Ostatní sa podľa mňa zúčastnili inej súťaže. Ale o tom môžeme len diskutovať, či by vyhrala izba aj bez tohto dievčaťa, to už nechám radšej na Vás.Čo sa týka ďalších ročníkov súťaže, snáď sa nedočkáme toho, že by dievčatá alebo chlapci kvôli víťazstvu niečo zo seba zhodili. Aby si, ako niektorí diskutujúci napísali, urobili správne promo. Alebo, že vieme, v akom svete žijeme, a že mužské a ženské potreby sú nevyspytateľné...Takže rada pre budúcich súťažiacich. Nie je potrebné investovať do vymaľovania izby či krásnych malieb, ale do spodného prádla! Hoci názov súťaže bude „najkrajšia izba“. Ako som už spomenul. Nesnažil som sa súťaž ovplyvňovať, chcel som vedieť, ako to celé dopadne samo. Spamov v skupinách, „zahlasujte za moju izbu“, bolo viac než dosť. Som aj celkom rád, aspoň sa viac upozornilo na danú súťaž. Týmto článkom možno vyvolám mnohé negatívne reakcie študentov, ale to je pre mňa nepodstatné. Podstatnejšie je to, v akej krajine žijeme. Slovensko je podľa najnovších zistení vnímané ako jedno z najnetransparentnejších a najskorumpovanejších krajín EÚ. A nemyslím si, že ide len o také profesie ako sú politici, sudcovia či policajti. O pár dní, možno mesiacov, zrejme opäť uvidím študentov pri Dolnej bráne v Košiciach na proteste, ako je Slovákom zle, ako čestne sa majú politici správať. Budú mať transparenty s heslami: „Čestnosť!“ alebo „Hlasovať podľa svojho vedomia a svedomia!“.Budú klásť otázky, prečo nevyhráva ten najlepší alebo najekonomickejší projekt či tender.Samozrejme, teraz ide len o súťaž : NAJkrajšia IZBA. Ale tam hore to je tiež len NAJ projekt, či NAJ tender, aj tam sa LEN hlasuje, ktorá firma dostane dotáciu, a ktorá nie. A reči typu : Oni ale kradnú milióny. A ja som si do odváženého sáčku len prihodil pár gramov pistácií naviac a pod., neobstoja. Malý zločin teraz, veľký neskôr ? Oni kradnú LEN milióny z miliárd. ;-) . Aby sa niečo na Slovensku zmenilo, o to sa nemusí snažiť len vláda, ale aj my sami. Sme takí istí, prehnití a skorumpovaní. Česť výnimkám!1. miesto A603 , 2. miesto C602, 3. miesto C713Fotky izieb danej súťaže si môžete pozrieť tu : http://www.facebook.com/CtihodnyObcanLM10/photos_albums

Štefan Jedinák

Štefan Jedinák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čím toho viac vieme, tým ďalej nás to posúva. Odpoveď nie je v tom, že uznáme ich pravidla, odpoveď je v práci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu