reklama

V novom roku nové, bohatšie národne lotto.

Zlodejina páchaná na občanoch, alebo ako tipos robí z ľudí gamblerov, práve o tom sa dočítate v článku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Poďme teda pekne od začiatku. Kde bolo, tam bolo, na Slovensku bola ešte naša drahá Slovenská koruna. V tom čase, ak si dobre spomínam, som ukončil strednú školu. Všetko to začalo náhodnou návštevou trafiky, kde sme sa ocitli z dôvodu kúpi alkoholu. Pamätám si, že mi v tom momente napadlo podať „Klub Keno“. Malo ísť presne o tie čísla, ktoré bežia hore v televízii. Zhodou okolností som omylom podal „Lotto“. Rozhodol som sa to nestornovať. V duchu som si povedal, že je to osud a možno niečo vyhrám večer. Vyhral som, málo, ale vyhral. Tu sa začína ten typický kolobeh, ktorý väčšina z Vás už pozná. Prídete do trafiky a pani za pokladňou povie: ,,Vyberiete si výhru alebo podáte opäť?“. Ten pocit, čo ak to teraz predsa len vyjde, bol silnejší. Spomínam si aj na to, že v tých časoch sa dalo vybrať či chcete prvý alebo druhý ťah. Nie som si istý či tam vôbec bol Joker, no viem, že cena za stĺpec sa pohybovala okolo 10Sk. Neskôr to bolo o niečo viac a s Jokerom + 10Sk. Na vysokej škole som prvýkrát vyhral väčšiu sumu na Jokerovi – 10 000Sk (kto vie, či už som do Tiposu neinvestoval do tej doby aj väčší obnos peňazí ako bola daná výhra). Od tohto momentu, mi už žiadna väčšia výhra nepadla. Samozrejme, že som sa výhre potešil. Prišla vhod, prišla naraz väčšia čiastka, ktorá smerovala na financovanie vysokej stavebnej školy a na kúpu notebooku, ktorý bol popri štúdiu potrebný. Zároveň som aspoň z časti mohol prispieť rodičom, resp. ich odbremeniť od poplatkov. Po väčšej výhre Vás podávanie/tipovanie vtiahne ešte intenzívnejšie a rýchlejšie takmer ako vodný vír. O rok neskôr sa na Slovensku zaviedla mena € a odvtedy sa národná monopolná mašinéria rozbehla naplno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebudem sa vyjadrovať v úplne v presných číslach, tak dúfam, že ma za to nepotrestáte. Prvá vec, ktorú som postrehol bola, že zmenili počet stĺpcov z 8 na 10. Po pár rokoch pridáte jeden stĺpec, druhý a potom dátum narodenín, dátumy svojej rodiny, potom bývalých priateliek, už keď máte nešťastie v láske, tak ho možno nájdete v hre. Nejak ma to ale netrápilo, podával som si stále svojich 6 stĺpcov. Nebolo to už za 100Sk, ale za nejakých 5, € +/-, ak by som mal byť presný, musel by som nájsť nejaký starý žreb, ale každopádne to už bola vyššia cena a pritom bola za to isté. Rok po roku to bolo stále viac a viac. Napokon prišiel Tipos s nápadom, ako vytiahnuť od ľudí ešte viac pod názvom „ MEGA Jackpot “, ktorý sa občas stratil alebo zmenšil. Postrehol som to asi 3krát, ale k tomu sa dostanem neskôr. K výhre tam bola podmienka, 10 stĺpcov a Joker. Poviete si okey, už keď podávam, poďme zabojovať o najväčšiu výhru, aj keď si miniem z vreckového na stravu. Veď AK VYHRÁM TAK..., 10krát si to povedzte, ako ja v tej dobe, rozhodne to bude stáť za to. Tuším, že ten veľký Jackpot raz aj padol. V Amerike je to verejná vec, šek vyfotení s rodinkou, naopak u nás môžeme len dúfať, že to naozaj niekto vyhral a víťaz sa k výhre dostane. Len takých 70% Slovákov je skeptických a ja radšej ostanem pri tej naivnej menšine. Sen, v ktorý veríte Vás poháňa. Tvrdo pracujete, aby ste si mohli podať, aby ste raz mohli vyhrať. Viem, poháňa nás viac okolností ako napríklad aj rodina a láska. Avšak chcel som to napísať ako poriadny pravý Gambler, lebo Tipos k tomu vedie ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takto plynul čas až do nového roka. Celých 7 rokov. Sumy rástli 6,70€, potom 7,40€, 8,90€ a nakoniec po novom roku 2017 to už je 10,20€. To je len o 3krát viac ako v časoch keď som začínal ... moment, vynásobte to x 2! Žrebovalo sa len v nedeľu, teraz už je to streda a nedeľa! No od tej doby, som podával to isté, len ako si som platil za to isté stále viac a viac. Kedy to skončí, budem podávať za to isté v budúcnosti 300€ ? Aká je šanca, že športka sa nebude losovať 14krát do týždňa? Všímam si veľa starších ľudí v trafikách, podávajú to isté 20 rokov a budú naďalej. Tí hore vedia ako dostať od nich viac, stačí zdvíhať ceny a znásobovať žrebovania danej hry. Pani predavačka v trafike povedala jednej staršej dáme, že ju prosí o euro viac, išlo to len len len len a len o 20 centov viac. No na jej tikete to bolo o celé euro. Samozrejme, nezabudla dodať, že má väčšiu šancu vyhrať!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom, čo som komentoval ich stránky, tak mi napísali aj iní ľudia, že to isté sa deje v hre „Euromilióny“, ale tie nepodávam a kto vie, ako sú na tom mnohé iné hry. Bohužiaľ predpokladám, že tiež idú ich ceny takýmto spôsobom pekne hore. Zmieril som sa s nejakým štandardom a ten mi narušili, dokonca ma chceli klamať v komentári, že mám väčšiu šancu vyhrať. Nakoniec ma to nahnevalo až tak, že som sa musel podeliť o svoj príbeh verejne.

Poďme si teda pozrieť novú hru „Lotto so štedrejšími výhrami“!

Pridali kombinácie 2+1, 3+1, takže pravdepodobnosť je o jednu z tých 6 núl menšia. Nejdem to rátať, ale môžete získať od 5€ do cca 25€. Pre jednoduchšie pochopenie, už sa nesnažíte trafiť tri čísla zo šiestich, ale tri čísla zo siedmych.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalšia zmena sa týka Jackpotu – zdvihli garantovanú sumu na 500 000€, zabudli však dodať, že bola 300 000€ a mali ste dvojitú šancu. Buď by ste ju chytili v prvom ťahu, alebo druhom. Vždy bola v jednom väčšia a v druhom menšia, záležalo na tom, kedy padol Jackpot. Väčšinou padol, keď boli sumy vyššie ako 500 000€. Práve tu sme došli k zmene číslo dva, o ktorej sa Tipos nepochválil, v druhom ťahu už ostáva asi garantovaný.

Na stránke majú garantované po 5+1, či tých 6 je hlavný Jackpot zhora v prvom ťahu, alebo len garantovaný 500 000. - to je vo hviezdach, časom sa to dozviem. Ten ma až tak nezaujíma, veď šanca vyhrať ho je asi taká pravdepodobná, ako to, že ja raz budem premiérom.

Okrem toho, bola možnosť vyhrať buď Jackpot 1 alebo Jackpot 2, alebo jeden z nich + prémia ak ste splnili podmienky. Také niečo už nie je možné aj keď to bolo tak či tak takmer nemožné podľa pravdepodobnosti. 

Ďalšia vec, s ktorou sa nám Tipos nepochválil bolo, kde sa stratil ten MEGAJACKPOT z pred Vianoc, o ktorý sme sa pokúšali rok alebo to boli roky? Už som sa v tom stratil. Bolo to pár miliónov. Prepadol sa? Darovali ho na charitu? vyplatili na odmenách? Šiel na ďalšie výhry ? - to asi nie, lebo deklarujú na stránke, že väčšie výhry za väčšie poplatky.

Poďme si pozrieť ďalšiu negatívnu zmenu, ktorou sa nám Tipos nepochválil. Chytiť 5 čísel to je luxus. Za 10 rokov sa mi to podarilo raz, túto nedeľu, pri 10 stĺpcoch, prvý krát za 10 rokov a na moju smolu v druhom ťahu hry lotto, kde je garancia 250€, v decembri by to bolo cez 1000€ !
Je to hazard, ale vo výsledkoch sa vždy nájde niekto, kto to šťastie mal. Žrebovania v druhom ťahu bolo slabšie, 5 čísel sa podarilo chytiť len dokopy 9 ľudom na Slovensku. Gratulujem im. Čo ale urobil Tipos? Zvýšil šancu na výhru tým, že im vyplatí o cca 750€ menej ! 

Konečne po tých rokoch podávania sa im MOHLO vrátiť aspoň to, čo do toho dali. Ale v tomto roku, kedy sú atraktívnejšie výhry, to tak nebude. Doteraz ste mohli vyhrať pri počte 5 ľudí, pri piatich číslach, (to je jedno číslo od hlavnej výhry,) +/- 1 700€. A jejda, Tipos sa opäť nepochválil. Výhercovia si rozdelia po 250€. Taká nízka suma sa ešte nikdy nedelila. Tá najnižšia, čo si pamätám, bola okolo 450€, v tom čase ju chytilo - ( päť čísel )+/- 36 ľudí, ale stávalo sa to zriedka kedy.

Ešte sú tu nejaké výhry po 20 000€, nejaký kód – nikto nevie ani ako sa žrebuje, ale šancu máme 10 násobnú, 10 výhercov pri jednom žrebovaní – to je asi taká šanca ako, že budem podpredsedom vlády.

Dokonca je tu šanca vyhrať auto – ale šanca je asi taká, že sa stanem ministrom financií. To by asi nebol najlepší nápad. To by som asi zrušil Tipos a všetok hazard na Slovensku. Ľudia by už po 5 rokoch zistili, že na to, čo si chceli kúpiť im stačilo prestať podávať.

K tejto štátnej hre Lotto stačili možno dve až tri vety. Stačilo by prestať podávať. Však nikto ma ani nenútil, ale takto sa mi viac uľavilo. Už keď hrám nejakú hru, tak chcem aby sa správali férovo. Už keď sa raz rozhodnem pre nejakú hru a v tomto prípade to bola hra Lotto, ktorá mi vyhovovala, keď sa žrebovalo len v nedeľu a jej cena bola okolo +/- 5, €, tak to malo tak aj ostať. Ľudská povaha je slabá a prispôsobí sa.

„Našim cieľom je tradičnú lotériu LOTO zatraktívniť a hráčom prinášať viac výhier.“ Tento výrok je podľa môjho názoru klamlivý a zavádzajúci. Na tie centy Vám mnoho ľudí kašle. Podám za 3,00€ a vyhrám 2,60€, no tak to je ale výhra! Keď už niekto aj konečne niečo chytí, tak je to skôr almužna.

Tipos : Urobili ste si vôbec prieskum? 99,99% Vám odpovie, radšej Jackpot garantovaný vo výške 200 000€ a vyššie výhry v iných ťahoch, ako čakať, že jeden z milióna vyhrá JACKOP, z ktorého normálneho človeka pomaly trafí infarkt od radosti. Až neuveriteľných 10 rokov mi trvalo chytiť 5 čísel, koľko rokov asi bude trvať Jackpot, toľko rokov sa nedá ani dožiť. Mali ste vymyslieť novú hru, kde by sa hralo o tých 20 000€ a auto a nie meniť súčasnú hru. Ale však niekde musel ísť ten garantovaný prémiový Jackpot, kvôli ktorému som začal podávať už dávno. Od vtedy neustále 10 stĺpcov a šanca vyhrať minimálna. Viete aká je šanca pri uhádnutí 2+1, ale viete.... Ak nazývate výhru výhrou, vrátenie vkladu, tak to sa naozaj mýlite, to nie je výhra ! A pri 10 stĺpcoch by som ju musel chytiť minimálne 5krát! Budem sa opakovať, ale opäť to zdôrazním, vrátane zvyšovania cien!

Momentálne hru LOTTO zmenili vraj na atraktívnejšiu a výhernejšiu, ale to musia posúdiť ostatní ľudia. Zarážajúce je, že chcú od nás cenu 20,40€ za týždeň pri celom tikete.

Týmto chcem verejne povedať, že TIPOS NÁRODNA LOTERIOVÁ SPOLOČNOSŤ sa nespráva fér voči svojím tipujúcim. Okráda tých najzraniteľnejších a najchudobnejších, ktorí o tom ani nevedia a len si túžia splniť svoje sny.

S pozdravom už viac nie prispôsobivý tipujúci Števo.

Štefan Jedinák

Štefan Jedinák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čím toho viac vieme, tým ďalej nás to posúva. Odpoveď nie je v tom, že uznáme ich pravidla, odpoveď je v práci. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu